Sunday, May 22, 2016

berhenti merokok

4. Berhenti Merokok

Hai semua, pasti korang sedang tunggu apa tips aku yang seterusnya sebagai pakar kesihatan korang kan. Hahaha. Baiklah, kali ni tips yang paling berkesan untuk memastikan tubuh yang sihat. Rokok, siapa yang hisap rokok? Tips ni bagi korang sebab kali ni aku nak bagi nasihat untuk korang berhenti merokok.

Berhenti merokok! Ayat yang sering kita dengar tetapi tidak pernah dihiraukan oleh penghisap rokok. Kata orang hisap rokok ni cool, tapi aku tak Nampak apa yang cool kat situ. Yang kita boleh lihat pada si perokok ni, mereka berisiko tinggi menghidap panyakit paru-paru dan jantung dan banyak lagi penyakit yang mangundang maut menanti mereka. Kandungan bahan kimia yang terlalu banyak bukan hanya memudaratkan diri si perokok, malah ia juga membahayakan orang di sekeliling mereka. Jika nanda adalah perook tegar, dapatkan nasihat daripada doktor sebelum terlambat. Selain itu, sebagai pelajar, anda memang wajib membuang tabiat ini kerana ia juga mampu membuatkan anda lebih berjimat dan menggunakan duit yang ada untuk perkara yang lebih peting


Lepas ni, aku taknak dengar korang hisap rokok lagi. Sihat kita dapat, jimatkan duit pun kita dapat. Selamat mencuba semua.



No comments:

Post a Comment